گوینده: مسیحا برزگر

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: خانه معنا

مدت زمان: 14 ساعت و 45 دقیقه

.

باران حقیقت

ترانه خواندن به وقت باران عنوانی است که مسیحا برزگر برای کتاب خود انتخاب کرده است. مسیحا برزگر در این کتاب مخاطب را در مسیر ناهموار زندگی به جلو می‌برد و او را در گیرودار زندگی از سقوط می‌رهاند. در کتاب «ترانه خواندن به وقت باران» مخاطب با درون خود روبه‌رو شده و به کشف آن می‌پردازد. در این کتاب از معنویت، کیستی، ایگو، مرگ و زندگی سخن گفته شده است. «زیر باران حقیقت، شادمانه خیس باید شد». کتاب ترانه خواندن به وقت باران با این جمله آغاز می شود. مسیحا تاکید دارد حقیقت را باید با جان و دل بیابیم و  سرخوشانه زیر بارانش خیس شویم. اینگونه است که می توان رهایی را یافت و دل از بند مادیات زمینی رهانید. به زعم برزگر «جهان دچار تنگناست» و این تنگنا، انسان را به خفگی و دلزدگی از این عصر پر ملال می‌کشاند.  در این دنیای مصرف‌گرا، عشق به فراموشی سپرده شده و شهرت، ثروت و قدرت جای آن را گرفته است. «ترانه خواندن به وقت باران» تلاشی ست برای یادآوری هر آن‌چه که انسان این عصر به فراموشی سپرده و مسیحا ما را زیر باران این اثر، خیس عشق و حقیقت می‌سازد. «جهان دچار تنگناست. جهان، دل‌مرده است. دلیل این تنگنا و دل‌مردگی، اِعراض از عشق، حقیقت، و زیبایی‌ست. همه به مصرف توصیه و تشویق می‌کنند، و کسی یادآور حقیقت نیست، کسی عشق نمی‌ورزد، کسی در آستانه زیبایی حیرت نمی‌کند. همه به داشتن و انباشتنِ بیشتر قدرت، ثروت و شهرت متمایل‌اند. همه در رقابتی دیوانه‌وار فرسوده می‌شوند و می‌میرند، بی‌آن‌که اساساً از بودن خود در این جهان پهناور باخبر شده باشند.»

مردی از خیابان ابوسعید ابوالخیر

مسیحا برزگر در سال 1340 در خیابان ابوسعید ابوالخیر در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی با گرایش فکری عرفانی و معنوی‌گرا، پنجاه کتاب را در باب عرفان و معنویت به رشته تحریر درآورده و شیفته‌ی عرفان مولانا، عطار نیشابوری، شیخ شبستری و حلاج است. وی با تاکید بر موفقیت و کشف راز و رمزهای رسیدن انسان به کمال به کمک انسان می‌آید تا او را به سمت کمال و موفقیت سوق دهد و دریچه های آگاهی را به روی انسان بگشاید.

آثار عرفانی

مسیحا برزگر بیش از پنجاه کتاب نوشته و ترجمه کرده که، اکثر آن‌ در زمینه عرفان است و می‌توان به کتاب «جهان از قصه‌هاسرشته شده است»، «در ستایش زندگی»، «پیام فرشتگان» و … اشاره کرد.

 صدای مسیحایی

کتاب صوتی ترانه خواندن به وقت باران توسط موسسه آوانامه با صدای مسیحا برزگر تولید و منتشر شده است و مخاطب می‌تواند با شنیدن این کتاب با صدای خود نویسنده دریچه‌های عرفان را به روی خود بگشاید. آوانامه شنیدن این کتاب به را دوست‌داران عرفان پیشنهاد می‌کند.

 

.

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

نسخه کامل کتاب صوتی ترانه خواندن به وقت باران را می توانید از اینجا دانلود کنید.