گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی:  انتشارات مازیار

مدت زمان: 02 ساعت و 36 دقیقه

.

کسی که دنیا را دست‌خوش تغییر کرد

در عرصه پهن‌آور گیتی انسان‌های زیادی آمدند و رفتند؛ ولی برخی از انسان‌ها آثاری از خود بر جای گذاشتند، که دنیا را دگرگون کرد. اینشتین یکی از این افراد بود که با نظریه نسبیت خود دریچه دنیایی جدیدی را رو به انسان‌ها گشود. کتاب «اینشتین و نسبیت»، دومین کتاب از مجموعه «شش نظریه که جهان را تغییر داد»، به بررسی نظریه نسبیت اینشتین می‌پردازد. این کتاب با نثری روان به بیان مختصری از زندگی اینشتین و دست‌آوردهای بزرگ او، توضیح قانون نسبیت و تاثیر شگرف آن‌ بر علم فیزیک پرداخته است. به عبارت دیگر، کتاب «اینشتین و نسبیت» به شرح درخشانی از نظریه نسبیت و نگاه شگفت مردی، که محافل علمی زیادی را درگیر نطریه‌هایش کرد، می‌پردازد.

برخی گفته‎های اینشتین

  • تعریف اینشتین از نسبیت برای مردم عامی: وقتی با دختری زیبا به گردش می‌روید و برای جلب نظر او تلاش می‌کنید، هر ساعتی که در حضور او به سر می‌برید به نظرتان یک ثانیه می‌آید. اگر یک ثانیه روی یک جسم داغ بنشینید، به نظرتان یک ساعت می‌آید. نسبیت همین است.
  • اگر A کامیابی در زندگی باشد، پس A = x + y + z . کار x  است،  y بازی است، و z عبارت است از بسته نگه داشتن دهانتان.
  • اگر نظریه نسبیت من به‌درستی اثبات شود، آلمان مرا آلمانی و فرانسه مرا شهروند همه‌ی دنیا اعلام خواهد کرد. هر گاه نظریه‌ام درست از آب در نیاید، فرانسه مرا یک آلمانی اعلام می‌کند، و آلمان مرا یک یهودی خواهد خواند.

پل استراترن و آثارش

پل استراترن نویسنده‌ی سرشناس بریتانیایی، در سال 1940 در بریتانیا متولد شد. عمده شهرت وی در زمینه کتاب‌های علمی است. از جمله آثار وی که در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است، می‌توان به «آشنایی با اسپینوزا»، «آشنایی با دکارت»، «آشنایی با نیچه»، «آشنایی با هیوم»، «آشنایی با داستایفکی» و … اشاره کرد.

علم گویا

شرکت آوانامه با همکاری انتشارات مازیار، کتاب صوتی «اینشتین و نسبیت» را، از مجموعه‌ کتاب‌های «شش نظریه که جهان را تغییر داد»، تولید و منتشر کرده است. شما علاقه‌مندان به کتاب‌های علمی می‌توانید این کتاب را با صدای اکرم پریمون بشنوید.

 

.

بخشی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

نسخه کامل کتاب صوتی اینشتین و نسبیت را می توانید از اینجا دانلود کنید.