گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی:  انتشارات ققنوس

مدت زمان: 46 ساعت و 14 دقیقه

.

امپراتوی با شکوه

در کل تاریخ بشری، امپراتوری‌ها و حکومت‌های بی‌شماری بر سرکار آمده‌اند، که بعد از مدتی به اوج شکوفایی خود رسیده، در آخر افول کرده و حکومت دیگری بر جای آن‌ها مسقر شده است. امپراتوری بیزانس نیز از این قائده مستثنی نبوده است. شروع امپراتوری بیزانس را می‌توان از سال« 330 م» دانست؛ زمانی که «کنستانتین اول» امپراتور روم، شهر قسطنتتنیه را، در جای شهر باستانی یونانی «بیزانتیوم» بنا کرد؛ و آن را رم جدید نامید. کنستانتین پس از تکمیل شهر جدید، پایتخت امپراتوری را از رم به قستنطنیه انتقال داد. امپراتوری بیزانس بعدها توانست، محدوده خود را تا خاورمیانه، آفریقا و اروپا گسترش دهد؛ و در طی سال‌های حکومت خود، رشد چشم‌گیری داشته و دست‌آوردهای بیشماری را برای روم به ارمغان آورد. در کتاب «امپراتوری بیزانس» دستاوردهای این امپراتوری و پیامدهای آن به تصویر کشیده شده است. این کتاب، تاریخ امپراتوری بیزانس را از ابتدای شکل‌گیری تا افول آن را بیان می‌کند.

بیزانس وارث روم

در بخشی از کتاب، امپراتوری بیزانس را این گونه معرفی می‌کند: «…بیزانسی‌ها در سرتاسر تاریخ‌شان خود را رومی می‌نامیدند چون همواره قلمرو خود را امپراتوری روم می‌دانستند. به همین سیاق، امپراتوران بیزانس عقیده داشتند که وارثان مستقیم امپراتوری روم هستند. با این حال، از نظر پادشاهی‌های اروپای غربی، این امپراتوری یونانی بود، و در واقع هم در قرن هفتم میلادی زبان رسمی بیزانسی‌ها یونانی بود، نه لاتین…»

درباره نویسنده

«جیمز  آ.کریک» کتاب‌های تاریخی زیادی را به رشته تحریر در آورده که می‌‌توان به: جنگ داخلی آمریکا، قرون وسطای اولیه، انقلاب صنعتی، رنسانس اشاره کرد.

صدای تاریخ ساز

شرکت آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «امپراتوری بیزانس» را تولید و منتشر کرده است. علاقه‌مندان به کتاب صوتی می‌توانند این اثر را با صدای اکرم پریمون و موسیقی متناسب با فضای کتاب، شنیده و از آن لذت ببرند.

 

.

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی امپراتوری بیزانس را می توانید از اینجا دانلود کنید.