گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 05 ساعت و 02 دقیقه

.

عصری پر از وحشت در اروپا

درسده‌های 8 تا 11 میلادی در کل اروپا، به‌ویژه در شمال این قاره قبیله‌ای جنگجو سر برآورد. آن‌ها علاوه بر جنگاوری به ادبیات نیز علاقه‌ داشتند و تاجرانی چیره دست و بسیار موفق بودند. این جنگ‌آوران مناطق بسیاری را نیز کشف کردند که دوبلین پایتخت ایرلند شمالی از معروف‌ترین آن‌هاست. نورس‌ها که بعدها به وایکینگ معروف شدند تاثیر مهم و ماندگاری بر فرهنگ غرب و تاریخ جهان داشتند. کتاب « عصر وایکینگ‌ها » با نثری روان در پی معرفی بیشتر وایکینگ‌ها و تاثیر آن‌ها در تاریخ جهان و وحشتی که در دل اروپایان انداختند، می‌پردازد.
«…در این سال(793) اهریمنانی مخوف در نورثامبریا ظاهر شدند و در دل اهالی هراسی شوم فکندند: اینان چون جلوه‌های بی‌نظیر رعد بودند و اژدهایانی آتشین از پسشان در هوا پرواز می‌کردند، و کمی بعد قحطی عظیمی در گرفت و سپس در همان سال یورش شوم کافران، کلیسای خدا در لیندیسفارن را با غارت و قتل عام نابود کرد…»

تاریخ جهان

کتاب «عصر وایگینگ» از سری مجموعه‌ی تاریخ جهان است. از این مجموعه کتاب‌های دیگری مانند: «امپراتوری بیزانس»، «گسترش اسلام»، «آمریکای باستان»، «انقلاب کشاورزی»، «امپراتوری مغول»، «تاریخ راک اند رول» و …. نیز توسط شرکت آوانامه صوتی شده است.

صدای از دل تاریخ

علاقه‌مندان به کتاب صوتی می‌توانند با شنیدن کتاب «عصر وایکینگ» را با صدای اکرم پریمون و موسیقی متناسب با فضای کتاب با این قبیله جنگجو بیشتر آشنا شوید.

 

.

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی عصر وایکینگ را می توانید از اینجا دانلود کنید.