گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 04 ساعت و 34 دقیقه

.

نی پیشتاز

در طول تاریخ همواره ن در تلاش برای احقاق حقوق از دست رفته خود در جامعه‌ی مردسالار بوده‌اند. این تلاش در بعضی از دوره‌های زمانی و در بعضی از جوامع بیشتر بوده است. در کشور یونان جایگاه زن و حقوق او چون سایر  مسائل در این کشور شگفت‌انگیز است. دان ناردو در کتاب «ن یونان باستان» به نگرش مردسالارنه در مورد ن، جایگاه اجتماعی ن، و مبارزه آنان برای دستیابی به حقوق اولیه خود پرداخته است. دیدگاهی که در آن ن فقط مجاز به ماندن در خانه و انجام امور خانه بودند، زیرا از نگاه آنان زن بهره هوشی مناسبی برای انجام امور دیگر ندارد. در اواخر این دوران ن برای رهایی خود از بند استبداد نهضتی را پدید می‌آورند و نام خود را به عنوان ن پیشتاز برای کسب حقوق اولیه در تاریخ ثبت می‌کنند.

نویسنده پرکار آمریکایی

دان ناردو (1947)، مورخ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و نویسنده‌ای چیره دست در ادبیات کودک و نوجوان است که نزدیک به پانصد کتاب در زمینه‌های مختلف را به رشته تحریر در آورد. دوران کودکی «ناردو» در سفرهایی که پدر و مادر او به واسطه شغل خود داشتند گذشت. وی به خاطر سفرهای پیوسته­‌ی والدینش تحصیلات رسمی نداشت و تنها در نوجوانی موفق به تحصیل رسمی در زمینه تئاتر شد و بعد از کارگردانی چند تله فیلم بود که یکی از تله فیلم‌هایش برنده‌ی جایزه از بنیاد هنرمندان ماساچوست شد. ناردو از سال 1980 شروع به نوشتن کتاب‌های تاریخی کرد. او کتاب ژولیوس سزار را برای اولین بار در سال 1999 منتشر کرد. از جمله آثار وی که توسط شرکت آوانامه صوتی شده است می‌توان به «هند باستان»، «امپراتوری آشور»، «امپراطوری ایران»، «جنبش ن در آمریکا» و «عصر استعمارگری»… اشاره کرد.

کتاب را بشنوید

کتاب صوتی « ن یونان باستان » با صدای اکرم پریمون از مجموعه کتاب‌های تاریخ جهان، برای علاقه‌مندان به تاریخ، توسط شرکت آوانامه عرضه شده و دوست‌داران کتاب‌های تاریخی می‌توانند با گوش دادن به کتاب صوتی در این دنیای پر تلاطم از آن بهره ببرند. کتاب‌های صوتی دیگر از این مجموعه مانند: «عصر وایکینگ»، «رنسانس»، «امپراتوری اسلامی» و … را می توانید در سایت آوانامه بشنوید.

 

.

بخشی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی ن یونان باستان را می توانید از اینجا دانلود کنید.